ВПЛИВ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ТА НЕВИЗНАЧЕНОСТІ ЕКОНОМІЧНОГО СЕРЕДОВИЩА НА МОДЕЛЬ ПОВЕДІНКИ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Оксана Кліпкова кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту та соціального забезпечення Навчально-наукового інституту економічних і соціальних відносин Університету банківської справи https://orcid.org/0000-0003-3262-0768
  • Наталія Козьмук кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та соціального забезпечення Навчально-наукового інституту економічних і соціальних відносин Університету банківської справи https://orcid.org/0000-0001-7438-8691
  • Ганна Голуб кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансового консалтингу та банківництва, Навчально-наукового інституту економічних і соціальних відносин Університету банківської справи https://orcid.org/0000-0002-2029-8268

DOI:

https://doi.org/10.18371/2221-755X1(40)2021237615

Анотація

Метою написання статті є дослідження сутності поняття «глобалізація» та факторів її формування в аспекті побудови індивідуальної поведінкової траєкторії підприємства в умовах зростаючої невизначеності, спричиненої глобалізаційними процесами. Обґрунтовано переваги і недоліки глобалізаційних процесів для бізнес-структур та національних економік. Виокремлено сутнісні характеристики невизначеності поведінки підприємства за поширення та активного розвитку глобалізаційних процесів. Запропоновано рекомендації щодо формування оптимальної поведінкової траєкторії підприємств за умови невизначеності на основі вибору стратегії з рахуванням критеріїв Севіджа, Гурвіца і Вальраса. При формуванні матеріалів статті використано загальнонаукові методи індукції та дедукції — при визначенні впливу глобалізації як на підприємства, так і на національну економіку, аналізу та синтезу при дослідженні факторів впливу глобалізації на національну економіку окремих держав, наукової абстракції та економічного експерименту — при формуванні оптимальної поведінкової траєкторії фірм в умовах невизначеності. Доведено, що глобалізаційні процеси у світовому господарстві сприятимуть формуванню в підприємства адаптивної поведінки, яка спрямована на визначення та класифікацію ресурсів компанії, оцінку сильних і слабких сторін конкурентного середовища, потенціалу та можливостей заробітку щодо можливостей отримання постійної конкурентної переваги і створення прибутку.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-24

Номер

Розділ

Теоретичні засади та макроекономічні аспекти фінансово-економічних систем